Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Odbiór robót to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia budowy i oddawania obiektu do użytku, czynność techniczno-prawno-finansowa. Odbiór z jednej strony potwierdza wykonanie zobowiązania i otwiera wykonawcy prawo do żądania wynagrodzenia albo wskazuje na jego niewykonanie lub nienależyte wykonanie i rodzi odpowiedzialność za wady ujawnione przy odbiorze, a z drugiej strony wyznacza początek biegu terminów rękojmi za wady.
Zgodnie z powszechną praktyką przy realizacji robót budowlanych odbiór nie jest czynnością jednorazową. Wyróżnia się cztery rodzaje odbiorów robót budowlanych: odbiory robót zanikających lub ulegających zakryciu, odbiory częściowe, odbiór końcowy, odbiór ostateczny. Obowiązek wspólnego dokonywania odbiorów został nałożony na poszczególnych uczestników procesu budowlanego, jednak prawo budowlane nie precyzuje warunków i trybów dokonywania odbioru – powinny być one określone w postanowieniach umowy o roboty budowlane.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich uczestników procesu budowlanego realizowanego przez administrację publiczną odpowiedzialnych za odbiór inwestycji budowlanej.
1. Proces inwestycyjny i jego fazy.
2. Uczestnicy procesu inwestycyjnego.
3. Budżet inwestycji.
4. Przygotowanie inwestycji:
a. projekty;
b. uzgodnienia;
c. opinie;
d. opracowania;
e. ekspertyzy.
5. Odbiór robót budowlanych.
6. Wykorzystanie zasad FIDIC w procesie realizacji i odbioru robót budowlanych.
7. Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
8. Plan jakości.
9. Materiały do produkcji budowlanej:
a. próbki;
b. certyfikaty;
c. deklaracja zgodności i inne;
d. akceptacja i odrzucenie przez inspektora nadzoru (przykładowe wzory dokumentów).
10. Próby i badania przeprowadzane przez wykonawcę i przez zamawiającego w czasie realizacji robót.
11. Odbiór robót częściowy (przykładowy wzór protokołu).
12. Próby końcowe, testy funkcjonalne – wyniki, przyjęcie lub odrzucenie.
13. Odbiór końcowy robót.
14. Komisja odbiorowa – skład osobowy i zadania.
15. Gwarancja i rękojmia.
16. Pozwolenie na użytkowanie.
17. Obowiązki wykonawcy i zamawiającego w okresie gwarancji.
18. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.