Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Utrzymanie obiektów budowlanych oraz prawidłowe prowadzenie dokumentacji to jeden z kluczowych obowiązków właścicieli, zarządców i użytkowników budynków oraz innych obiektów. Od rzetelnego wykonywania tych zadań zależy bezpieczeństwo użytkowników, ograniczenie ryzyk prawnych oraz zachowanie wartości technicznej obiektu. Z uwagi na zmieniające się przepisy, w tym stopniowe wprowadzanie obowiązku stosowania cyfrowej książki obiektu budowlanego, wiedza w tym zakresie staje się koniecznością w codziennej praktyce.
Podczas szkolenia zostaną omówione kompetencje związane z utrzymaniem obiektów, zasady przeprowadzania okresowych kontroli oraz obowiązki dotyczące gromadzenia i przechowywania dokumentacji.
Uczestnicy poznają zasady prowadzenia książki obiektu budowlanego w formie papierowej i cyfrowej, w tym wymagania przejściowe, role poszczególnych osób oraz strukturę i sposób dokonywania wpisów w cKOB.
Szkolenie obejmie także prezentację funkcjonowania systemu cKOB – od zakładania konta po zarządzanie interesariuszami i archiwizowanie dokumentacji.
Szkolenie skierowane jest do właścicieli, zarządców lub użytkowników obiektów budowlanych (budynków i innych obiektów budowlanych niebędących budynkami).
1. Określenie kompetencji dotyczących wykonywania obowiązków z zakresu utrzymania obiektów.
2. Poddawanie budynków i innych obiektów w czasie ich użytkowania okresowej kontroli.
3. Prowadzenie kontroli, o których mowa w art. 62 ust. 1 Prawa budowlanego:
a. kontrole przeprowadzane raz w roku (art. 62 ust. 1 pkt 1);
b. kontrole przeprowadzane co najmniej raz na pięć lat (art. 62 ust. 1 pkt 2);
c. kontrole przeprowadzane co najmniej dwa razy w roku (art. 62 ust. 1 pkt 3).
4. Przechowywanie dokumentacji budowy, dokumentacji powykonawczej oraz innych dokumentów i decyzji dotyczących obiektu, a także, w razie potrzeby, instrukcji obsługi i eksploatacji:
a. obiektu;
b. instalacji i urządzeń związanych z tym obiektem.
5. Przechowywanie opracowań projektowych i dokumentów technicznych robót budowlanych wykonywanych w obiekcie w toku jego użytkowania.
6. Prowadzenie KOB w formie papierowej:
a. obiekty, dla których prowadzenie KOB jest obligatoryjne;
b. dołączanie do książek obiektów budowlanych protokołów z kontroli obiektu budowlanego, ocen i ekspertyz dotyczących jego stanu technicznego oraz dokumentów;
c. prawidłowość prowadzenia książek obiektów budowlanych.
7. Przepisy przejściowe dotyczące cKOB:
a. obiekty, dla których prowadzenie papierowej KOB jest jeszcze możliwe (prowadzenie cKOB jest rozwiązaniem opcjonalnym);
b. obiekty, dla których prowadzenie cKOB jest obowiązkowe (prowadzenie papierowej KOB jest niezgodne z przepisami);
c. termin wprowadzenia obowiązku prowadzenia cKOB dla wszystkich obiektów bez wyjątku (tożsame z ostatecznym wycofaniem możliwości prowadzenia papierowej KOB).
8. Funkcje poszczególnych osób uczestniczących w prowadzeniu cKOB:
a. rola interesariusza;
b. kto zakłada cKOB;
c. kto nadzoruje prowadzenie cKOB;
d. kto wypełnia cKOB.
9. Nowe rozporządzenie w sprawie cKOB:
a. zawartość cKOB;
b. wpisy do poszczególnych nowych tablic w cKOB;
c. zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów;
d. zakładanie nowej cKOB.
10. Prezentacja systemu cKOB:
a. założenie konta w c-KOB i logowanie;
b. powiadomienia;
c. profil użytkownika;
d. symulacja (demo) założenia c-KOB;
e. wpisy do poszczególnych tablic – co zawierają i jak je dokonać;
f. zarządzanie interesariuszami – dodawanie, odbieranie dostępu, dostęp czasowy;
g. informacje o obiekcie budowlanym i ich uzupełnianie;
h. archiwum dokumentacji obiektu budowlanego.
11. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.