Utrzymanie obiektów budowlanych oraz prowadzenie książki obiektu budowlanego (KOB) i cyfrowej książki obiektu budowlanego (cKOB) w praktyce zarządcy

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Utrzymanie obiektów budowlanych oraz prawidłowe prowadzenie dokumentacji to jeden z kluczowych obowiązków właścicieli, zarządców i użytkowników budynków oraz innych obiektów. Od rzetelnego wykonywania tych zadań zależy bezpieczeństwo użytkowników, ograniczenie ryzyk prawnych oraz zachowanie wartości technicznej obiektu. Z uwagi na zmieniające się przepisy, w tym stopniowe wprowadzanie obowiązku stosowania cyfrowej książki obiektu budowlanego, wiedza w tym zakresie staje się koniecznością w codziennej praktyce.

Podczas szkolenia zostaną omówione kompetencje związane z utrzymaniem obiektów, zasady przeprowadzania okresowych kontroli oraz obowiązki dotyczące gromadzenia i przechowywania dokumentacji.

Uczestnicy poznają zasady prowadzenia książki obiektu budowlanego w formie papierowej i cyfrowej, w tym wymagania przejściowe, role poszczególnych osób oraz strukturę i sposób dokonywania wpisów w cKOB.

Szkolenie obejmie także prezentację funkcjonowania systemu cKOB – od zakładania konta po zarządzanie interesariuszami i archiwizowanie dokumentacji.

Szkolenie skierowane jest do właścicieli, zarządców lub użytkowników obiektów budowlanych (budynków i innych obiektów budowlanych niebędących budynkami).

Program szkolenia

1. Określenie kompetencji dotyczących wykonywania obowiązków z zakresu utrzymania obiektów.

2. Poddawanie budynków i innych obiektów w czasie ich użytkowania okresowej kontroli.

3. Prowadzenie kontroli, o których mowa w art. 62 ust. 1 Prawa budowlanego:
a. kontrole przeprowadzane raz w roku (art. 62 ust. 1 pkt 1);
b. kontrole przeprowadzane co najmniej raz na pięć lat (art. 62 ust. 1 pkt 2);
c. kontrole przeprowadzane co najmniej dwa razy w roku (art. 62 ust. 1 pkt 3).

4. Przechowywanie dokumentacji budowy, dokumentacji powykonawczej oraz innych dokumentów i decyzji dotyczących obiektu, a także, w razie potrzeby, instrukcji obsługi i eksploatacji:
a. obiektu;
b. instalacji i urządzeń związanych z tym obiektem.

5. Przechowywanie opracowań projektowych i dokumentów technicznych robót budowlanych wykonywanych w obiekcie w toku jego użytkowania.

6. Prowadzenie KOB w formie papierowej:
a. obiekty, dla których prowadzenie KOB jest obligatoryjne;
b. dołączanie do książek obiektów budowlanych protokołów z kontroli obiektu budowlanego, ocen i ekspertyz dotyczących jego stanu technicznego oraz dokumentów;
c. prawidłowość prowadzenia książek obiektów budowlanych.

7. Przepisy przejściowe dotyczące cKOB:
a. obiekty, dla których prowadzenie papierowej KOB jest jeszcze możliwe (prowadzenie cKOB jest rozwiązaniem opcjonalnym);
b. obiekty, dla których prowadzenie cKOB jest obowiązkowe (prowadzenie papierowej KOB jest niezgodne z przepisami);
c. termin wprowadzenia obowiązku prowadzenia cKOB dla wszystkich obiektów bez wyjątku (tożsame z ostatecznym wycofaniem możliwości prowadzenia papierowej KOB).

8. Funkcje poszczególnych osób uczestniczących w prowadzeniu cKOB:
a. rola interesariusza;
b. kto zakłada cKOB;
c. kto nadzoruje prowadzenie cKOB;
d. kto wypełnia cKOB.

9. Nowe rozporządzenie w sprawie cKOB:
a. zawartość cKOB;
b. wpisy do poszczególnych nowych tablic w cKOB;
c. zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów;
d. zakładanie nowej cKOB.

10. Prezentacja systemu cKOB:
a. założenie konta w c-KOB i logowanie;
b. powiadomienia;
c. profil użytkownika;
d. symulacja (demo) założenia c-KOB;
e. wpisy do poszczególnych tablic – co zawierają i jak je dokonać;
f. zarządzanie interesariuszami – dodawanie, odbieranie dostępu, dostęp czasowy;
g. informacje o obiekcie budowlanym i ich uzupełnianie;
h. archiwum dokumentacji obiektu budowlanego.

11. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.